Anmälan grupper och arrangemang
IK EskilstunaGymnasterna
Glädje, gemenskap, respekt och stolthet

Vanliga frågor

Mitt barn är sjuk, hur sjukanmäler jag?:

Ni anmäler sjukdom/frånvaro lättast via Sportadmins medlemsapp som ni hittar i appstore/google play.

Kan mitt barn prova innan hen börjar i en grupp?:
Nej, man anmäler sig till en grupp, betalar och sedan får man prova på TVÅ gånger innan man bestämmer sig. Vill man inte ha platsen måste man höra av sig omgående efter andra provomgången. Man får då avgiften tillbaka minus 150kr.
Länk till anmälningsformulär: https://sportadmin.se/pop/ko.asp?ID=290941420

Är Parkour farligt, är det många som skadar sig?:
Nej! Men det kan vara farligt, därför är det viktigt att vi följer de regler vi har samt att man lyssnar på ledarna.
För redskapsregler klicka här

Kan tjejer träna i vanliga grupper?:
Självklart! Parkour är för ALLA.

Kan jag byta grupp?:
Ja, i mån av plats. Vissa av våra parkourgrupper har förkunskapskrav.

Vad är Open jam?:
På ett open jam får man komma och träna på sina egna övningar. Man får hjälp och stöd av en ledare på plats samt att man behöver följa våra regler och säkerhetsföreskrifter.

Vi söker ständigt ledare. Vill du bli ledare?:
Är du intresserad av att bli ledare för någon av våra grupper. Skicka ett mail med en presentation av dig själv och varför du är intresserad till info@ikeg.se

Vad ska man ha kläder?:
Man ska ha bekväma träningskläder. Det är också bra om man har med sig ett par inneskor då vi gör övningar på hårda underlag ibland. Inga dragkedjor eller annat vasst får förekomma på kläderna.

Finns det omklädningsrum?:
Ja, vi har två omklädningsrum att byta om i.

Går det att köpa kläder?:
Ja. Via https://www.stadiumteamsales.se/foreningar/1770451 kan man köpa träningskläder med föreningens logga.

Mitt barn har XXXXXX/DIAGNOS kan dom träna i grupperna?:
De flesta med någon NPF kan träna i våra grupper utan problem. Det är bra om tränarna känner till det. Vi har även en grupp som kallas "Alla Kan Gympa".