Anmälan grupper och arrangemang
IK EskilstunaGymnasterna
Glädje, gemenskap, respekt och stolthet

Föreningen

Idrottsklubben EskilstunaGymnasterna (IKEG) är en framstående idrottsförening med plats för alla gymnaster på olika nivåer. Hos oss finns grupper inom många grenar av gymnastiken:

- barngymnastik

- freerunning/parkour/tricking

- paragymnastik

- truppgymnastik.

IKEG satsar på att få större lokaler och mer träningsmöjligheter för gymnasterna. Tack vare sponsringen och stödet för vår verksamhet vill vi jobba vidare med detta. IKEG har ett självklart samarbete med RF-SISU Sörmland.

Idag satsar IKEG:s truppgymnastikgrupp ELSA på tävling på svensk elitnivå, med Jimmy Ekstedt i spetsen. Jimmy är numera även landslagchef för Svenska Gymnastikförbundet inom diciplinerna Rytmisk Gymnastik, Trampolin och Truppgymnastik. Han kommer även finnas med som stöd kring internationella tävlingar inom Parkour.

Antal medlemmar: 400 st

Antal grupper: 21 st

Gymnastik, rörelse och glädje är i centrum för alla nivåer av träning hos IKEG.

50/50-fonden

IKEG har skapat en 50/50-fond. Denna fond är till för medlemmar inom IKEG och här finns möjlighet att söka bidrag för hälften av träningsavgiften. Fonden kan också vid positivt kapital ge bidrag till enskilda gymnaster för tävlingar och läger, dock aldrig mer än 50% av den totala kostnaden.

Fondens syfte är att skapa ett hållbart idrottande för alla som vill träna gymnastik inom IKEG, oavsett ekonomiska förutsättningar. Fonden vill främja ”gymnastik för alla”. IKEG vill inte exkludera någon eller bidraga till utanförskap utan IKEG vill vara en förening där alla är välkomna.

Föreningen avsätter 5 kr/medlem från medlemsavgiften till vår 50/50 fond. Utöver detta tar föreningen gärna emot bidrag och sponsring till denna fond utifrån av exempelvis föräldrar eller företag. Om du vill ge ett bidrag finns det möjlighet att göra det i anmälan. Välj då antalet bidrag á 50 kr du vill bidra med. Vi är otroligt tacksamma över alla bidrag vi har fått och kan få!

Ett extra stort tack till Sparbankssstiftelsen Rekarne som varit med och bidragit till att vi har pengar i fonden att fördela!

Vill du vara med och ge ett bidrag? Betala via Swish 123 389 27 42 eller till Bankgiro 651-2230

Bidrag från fonden kan sökas från och med vårterminen 2022. Det är styrelsen som tar beslut om vilka som får pengar från fonden. Ansökan mejlas till styrelse@ikeg.se (märk mejlet 50/50 fonden) eller postas till föreningen. Ansökan finner du här eller i dokument under övrigt.